Alla hjärtans dag dikt tips

♥ Du är stjärnorna i himlen
Du är vattnet i havet
Du är lampan i taket
Du är trädet i skogen
Du är kryddan i maten
Du är motorn i bilen
Du är mattan på golvet
Du är tavlan på väggen
Du är nyckeln till dörren
Du är colan jag dricker
Du är bajset jag bajsar
Du är helt enkelt allt som finns på denna jord! ♥

♥ Om jag är gräset, är du vinden som smeker min äng
Om jag är stranden, är du vågorna som smeker mina sandkorn
Om jag är stenen, är du mossan som täcker mig
Om jag är trädet, är du barken som omringar mig
Om jag är solen, är du värmen som jag utstrålar
Om jag är molnet, är du välkommen upp till mig ♥

♥ Jag är ljuset, du är stearinet som omringar mig.
Du är oxå ljusstaken som håller i mig.
Vår uppgift är att hålla lågan vid liv.
Att få ljuset att aldrig slockna ♥

♥ Du är som ett gift.
Har man fått en bit av dig, vill man ha hela dig
Har man fått hela dig, får man inte nog av dig ♥

♥ Varför hör jag ständigt din röst i mina öron?
Varför ser jag dig framför mig som en spegelbild?
Varför känner jag smaken av dig?
Varför funderar jag alltid vad du gör?
Varför kan jag inte koncentrera mig på annat?
Varför?
Därför att i mina öron är din röst
Därför att i mina ögon är din spegelbild, det vackraste som finns
Därför att du väcker nånting inom mig
Därför att jag bryr mig om dig
Därför att jag hela tiden har dig i mina tankar
Därför att... du är du ♥

♥ Du har fyllt mitt hjärta med nått magiskt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0