Cypern resan ...

Nu äntligen har man tid o skriva om Cypern resan, William o Pontus ligger o sover. Man undrar lite vad Aki har gett dem eftersom jag har vart borta hela kvällen (vart på stan med Natta + solarium), annars dem brukar gå lägga sig vid ett typ =)


I bilen på väg till arlanda;
Bror: Vet ni vad d första jag kmr äta när vi e i cypern?
Aki: Nä
Bror: Kalamari
Jag: Vad fan är det?
Bror: Friterad bläckfisk
Alla: Huy, fett äckligt
Bror: Men det ser ut som lökringar fett gott
Aki: Vadå, ere dem där runda sugplopparna som finns på bläckfisken?

Haha, fyfan va alla garva.


Flyget gick från arlanda 13:20 tror jag d va, o efter 4 halv timme landade vi i Larnaca. När vi väl kom ut från flygplatsen var det en skön luft. Inte alls som Sverige. Kväll men ändå varmt =) Bussfärden till vårat hotell Panthea Garden i Aiya Napa tog 1 timme.
Man kan säga att vi missade en dag (måndan) eftersom alla affärer var stängda så på tisdan sola vi en stund o vi käkade på macdonals haha, kan säga att jag är macdonalds freak speciellt på deras cheese burgare =D

Onsdan vare halv mulet så de vart ingen sola. Iställe gick vi till stan o shoppa lite saker käka lunch på pizza hut =) o på kvällen åkte vi till Protaras (staden bredvid) o käka riktigt god mat.

Torsdag vare sol men de blåste en hel del. Jag o syrran sola som fan o jag brände mig =) ovanligt så vit som jag är haha. Denna dag vare lunch på burger king o middag på en fin resturang.

Fredag minns jag inte alls vad vi gjorde. Sola bada som vanligt typ hela dan.

Lördag vare riktigt skönt väder, men aki föredrade o gå på stan o shoppa mer saker. Köpte lite souvenir till hans syster o mamma. Så jag fick sola lite iaf efter shoppandet typ 3 timmar. Vi åkte även till Trodos berget på kvällen, riktigt fint.

Söndag var nog den bästa dagen av dem alla. Har för mig att jag o syrran solade 6 o halv timme i sträck, förutom när vi gick ner o doppa oss i vattnet o upp o sola. För det sägs väl att man blir brunare när man e blöt?

Måndag, dags för hemfärd. Tråkigt för 1 vecka är för lite. Man hinner inte göra så mkt heller, utflykter m.m.
När vi kom ut från arlanda fick man nästan en chock fan, vilket skit väder o man frös sönder. Saknar faktiskt o gå upp 8 på morronen, käka frukost, gå bada, o sen sola.

Nästa resa blir till Thailand 2 månader om vi hinner spara så mkt pengar. Närmare bestämt från 20 oktober- 20 december 2009.




image155

Denna bild, kan nån frisk människa förklara hur fan det här gick till?
Lådorna satt ihop från början, en tjej kliver in där o hukar ner sig, han trycker dit dem där ihåliga plåt grejjerna o delar på låderna o trycker även dit en plåt svärd grej på vänster sida som ni ser, o tjejens hand är i andra lådan till höger. Jag har hakat upp mig på de här. Vart i lådan är hon? Han har dela allt itu bla bla, o tjejen vifta med handen heeela tiden. Knappast att hon är där inne, men hon e ju de. Hjälp mig o förstå haha

Kommentarer
Postat av: Mickis

Haha jag fattar inte heller lådan :p
Men ni verkar ha haft det skönt! :)

2008-03-23 @ 18:06:51
URL: http://micaelaeriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0